31 Dec Google AdWords
Google AdWords is momenteel een trending topic in het online marketing wereldje. Wist je dat uit recente onderzoeken is gebleken dat een effectieve campagne wel twee keer het rendement behaald van de investering? Lijkt te mooi om waard te zijn, maar wij realiseren het keer op keer weer!
Het is bij een Google AdWords campagne erg belangrijk dat je continue bezig blijft met het het vernieuwen van jouw campagnes. We noemen dit in vaktermen ook wel een A/B meting. Bij een A/B meting vergelijk je continue campagne A met campagne B. De slechtst lopende campagne passen we vervolgens aan waardoor we in een continue proces zitten. Uiteindelijk zal je door deze meting de beste campagne hebben wat ook de beste conversies zullen opleveren.
Andere marketing mogelijkheden?
Is er naast Google AdWords ook een ander advertentie kanaal dat goede rendementen behaald, maar met lagere kosten? Ja zeker! Facebook advertenties hebben lagere kosten en je betaald hier per vertoning. Hierdoor zal je op PR gebied beter gebruik kunnen maken van Facebook. Bij Google Adwords heb je wel kosten per click, dus alleen wanneer het interessant is voor potentiƫle klanten en ze daadwerkelijk klikken, dan betaal je pas.
Daarnaast kun je ook altijd kijken of er ook andere mogelijkheden zijn waarbij je op een natuurlijke wijze verkeer voor jouw website kan verkrijgen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan zoekmachine optimalisatie of content marketing. Beide erg effectief en doeltreffend!
Het uitbesteden
Het uitbesteden van Google AdWords of Facebook Ads is een verstandige tip. Een online marketing bureau met verstand van zaken zal jou altijd goed advies geven en de best mogelijke optimalisatie verlenen. Hierdoor loop je geen kosten mis en kan je de tijd, die je anders moest investeren om Google AdWords te leren, weer steken in andere doeleinde. Een win-win situatie waarbij je met online marketing veel meer resultaat kan behalen!
No Comments